EWA

Een complete ePCR-oplossing voor de prehospitale omgeving.

Neem contact met ons op
EWA hero image

Bliksund EWA - Emergency Worker Assistant, is een oplossing voor elektronische verslaglegging van patiëntenzorg voor ambulancediensten en een real-time live view board voor de spoedeisende hulp met bijgewerkte patiëntstatus voor de hele spoedzorgketen. De oplossing zorgt voor een nauwkeurige en volledige registratie van patiëntgegevens, een effectieve communicatiestroom en een verbeterde patiëntenzorg en -veiligheid.

De oplossing is ontwikkeld in nauwe samenwerking met professionals in de gezondheidszorg en biedt een dagelijkse assistent die is aangepast aan de zware werkomgeving van spoedeisende hulp- en zorgprofessionals.

Het systeem bestaat uit een tablet-gebaseerde app voor gebruik in ambulances, een live-view display op SEH-afdelingen, een server voor medische dossiers voor veilige opslag van patiëntgegevens en integratie met alarmcentrales.

EWA-video

EWA Video brengt ziekenhuisexpertise rechtstreeks naar de ambulance. Met geïntegreerde videoconsultatie krijg je toegang tot deskundige adviezen over elke medische situatie, precies wanneer je ze nodig hebt.

Door hulpverleners onderweg essentiële medische ondersteuning en digitale patiëntendocumentatie te bieden, zorgt onze oplossing voor meer gespecialiseerde behandelingen en kunnen onnodige ziekenhuisopnames tot een minimum worden beperkt.

Ambulancehulpverleners gebruiken EWA-video voor een videoconsult met een expert uit het ziekenhuis

Tablet

EWA is een geavanceerde toepassing voor elektronische verslaglegging van patiëntenzorg met een gebruiksvriendelijke interface. EWA biedt een volledig aanraakgebaseerde gebruikerservaring op basis van smart tiles, met ingebouwde suggesties voor gestructureerde gegevensinvoer. Alleen essentiële informatie wordt weergegeven op de smart tiles, zodat hulpverleners altijd beschikken over relevante informatie over de patiënt en de missie.

De oplossing is eenvoudig te navigeren door horizontaal te scrollen, waardoor tijdrovende menunavigatie vermeden wordt. De zeer configureerbare applicatie past de benodigde gegevensvelden aan afhankelijk van het type missie. EWA is hardware agnostisch.

Integratie met medische apparatuur maakt het eenvoudig om vitale parameters, ECG en andere relevante gegevens direct in het dossier te krijgen. Hierdoor kan het personeel zich concentreren op patiëntenzorg terwijl de medische kaart automatisch wordt bijgewerkt.

Opdrachtinformatie komt rechtstreeks van het dispatch centre / medisch operatiecentrum en wordt in real-time geregistreerd en naar de server gestuurd. De app heeft volledige offline ondersteuning.

De arts van wacht zit aan een groot infoscherm en werkt

Cloud of on premise

EWA is ontworpen als een native cloudoplossing en kan worden geleverd als een SaaS-oplossing. Daarnaast kan het binnen het eigen netwerk van de gezondheidsinstelling worden geïnstalleerd en worden alle gegevens opgeslagen in het eigen datacenter van de klant. Dit garandeert volledige controle over de patiëntgegevens en de privacy van de patiënt.

Live-weergave

De LiveView-applicatie biedt spoedeisendehulpafdelingen een realtime dashboard met de status van binnenkomende patiënten. Hierdoor kan het medisch personeel de overdracht van de patiënt en de verdere behandeling voorbereiden en prioriteren.

De oplossing geeft een duidelijk overzicht van alle binnenkomende patiënten, waarbij real-time vitale functies, gebeurtenissen en ECG gemakkelijk toegankelijk zijn. Daarnaast worden gegevens van triage, sepsiscriteria, besmettelijke ziekten en de geschatte aankomsttijd weergegeven. Functies zoals foto's, live video en chat kunnen aan de oplossing worden toegevoegd.
live weergave op een groot scherm bij medische afspraken
AMK operator praat aan de telefoon met een ambulancehulpverlener

Integratie van noodoperatiecentra

De communicatie tussen de alarmcentrales en de ambulance verloopt automatisch via een API. De tablet ontvangt informatie van de alarmcentrales en stuurt metingen en beoordelingen rechtstreeks door naar de geselecteerde spoedeisende hulp.

Inzicht

Naast het LiveView-prikbord hebben getrainde medewerkers met specifieke machtigingsniveaus toegang tot alle details in het noodgevaldossier op een computer of mobiel apparaat.

In Insight hebben gebruikers met de juiste rollen en rechten toegang tot dossiers voor controle en andere doeleinden. Alle instellingen voor de oplossing worden gedaan via de configuratiemanager in Insight en worden op de tablet geïnstalleerd wanneer de eindgebruikers inloggen.

Twee operators zitten bij elkaar en een van hen wijst naar een computerscherm
Computerscherm met statistieken en de optie om gegevens te exporteren

Exporteren naar datawarehouse

Alle gegevens in de oplossing kunnen worden geëxporteerd naar een datawarehouse met behulp van onze exportservice, zodat analyses kunnen worden uitgevoerd in een aparte analyse- en rapportagedatabase.
Ga naar blog en nieuws