Bliksund EWA - Emergency Worker Assistant, is een oplossing voor elektronische verslaglegging van patiëntenzorg voor ambulancediensten en een real-time live view board voor de spoedeisende hulp met bijgewerkte patiëntstatus voor de hele spoedzorgketen. De oplossing zorgt voor een nauwkeurige en volledige registratie van patiëntgegevens, een effectieve communicatiestroom en een verbeterde patiëntenzorg en -veiligheid.
De oplossing is ontwikkeld in nauwe samenwerking met professionals in de gezondheidszorg en biedt een dagelijkse assistent die is aangepast aan de zware werkomgeving van spoedeisende hulp- en zorgprofessionals.
Het systeem bestaat uit een tablet-gebaseerde app voor gebruik in ambulances, een live-view display op SEH-afdelingen, een server voor medische dossiers voor veilige opslag van patiëntgegevens en integratie met alarmcentrales.
EWA-video
EWA Video brengt ziekenhuisexpertise rechtstreeks naar de ambulance. Met geïntegreerde videoconsultatie krijg je toegang tot deskundige adviezen over elke medische situatie, precies wanneer je ze nodig hebt.
Door hulpverleners onderweg essentiële medische ondersteuning en digitale patiëntendocumentatie te bieden, zorgt onze oplossing voor meer gespecialiseerde behandelingen en kunnen onnodige ziekenhuisopnames tot een minimum worden beperkt.
Tablet
EWA is een geavanceerde toepassing voor elektronische verslaglegging van patiëntenzorg met een gebruiksvriendelijke interface. EWA biedt een volledig aanraakgebaseerde gebruikerservaring op basis van smart tiles, met ingebouwde suggesties voor gestructureerde gegevensinvoer. Alleen essentiële informatie wordt weergegeven op de smart tiles, zodat hulpverleners altijd beschikken over relevante informatie over de patiënt en de missie.
De oplossing is eenvoudig te navigeren door horizontaal te scrollen, waardoor tijdrovende menunavigatie vermeden wordt. De zeer configureerbare applicatie past de benodigde gegevensvelden aan afhankelijk van het type missie. EWA is hardware agnostisch.
Integratie met medische apparatuur maakt het eenvoudig om vitale parameters, ECG en andere relevante gegevens direct in het dossier te krijgen. Hierdoor kan het personeel zich concentreren op patiëntenzorg terwijl de medische kaart automatisch wordt bijgewerkt.
Opdrachtinformatie komt rechtstreeks van het dispatch centre / medisch operatiecentrum en wordt in real-time geregistreerd en naar de server gestuurd. De app heeft volledige offline ondersteuning.
Cloud of on premise
Live-weergave
De oplossing geeft een duidelijk overzicht van alle binnenkomende patiënten, waarbij real-time vitale functies, gebeurtenissen en ECG gemakkelijk toegankelijk zijn. Daarnaast worden gegevens van triage, sepsiscriteria, besmettelijke ziekten en de geschatte aankomsttijd weergegeven. Functies zoals foto's, live video en chat kunnen aan de oplossing worden toegevoegd.
Integratie van noodoperatiecentra
Inzicht
Naast het LiveView-prikbord hebben getrainde medewerkers met specifieke machtigingsniveaus toegang tot alle details in het noodgevaldossier op een computer of mobiel apparaat.
In Insight hebben gebruikers met de juiste rollen en rechten toegang tot dossiers voor controle en andere doeleinden. Alle instellingen voor de oplossing worden gedaan via de configuratiemanager in Insight en worden op de tablet geïnstalleerd wanneer de eindgebruikers inloggen.